Fra Museet

Langelands Museum efterlyser frivillige!

Har du lyst til at arbejde med langelandsk kultur og historie? Og vil du være med til at hjælpe dit lokale museum? Så hører vi gerne fra dig på Langelands Museum, for vi efterlyser nemlig frivillige, der har tid og lyst til at være en del af staben på vores spændende arbejdsplads.

Vi søger frivillige, der har lyst til at fungere som kustoder på vores forskellige udstillingssteder i Rudkøbing. Vi forventer ikke, at du har erfaring med museumsarbejde eller at du kan kongerækken på rygraden - blot at du har mod på at tage godt imod vores gæster og passe vores særudstilling i Østergade 25 i årets løb eller at du har lyst til at være kustode i Det gamle Apotek i Rudkøbing i sommerperioden.

Vi søger også frivillige med lyst til at indgå i et lille have-team, som kan tage sig kærligt af vores historiske købstadshave bag Østergade 25 og hjælpe til med det nødvendige havearbejde i årets løb.

Hvis det lyder som noget for dig, eller hvis du har spørgsmål til det at være frivillig på Langelands Museum, så kontakt inspektør Cecilie Bønnelycke på cecbon@langelandkommune.dk eller 29 74 04 34.